ZAPISZ SIĘ!
plan1718.jpg
Informacje
Kursy
Polub Nas

gocode.png

Programowanie – język przyszłości

„Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.” –– Bill Gates

.

Aplikacje komputerowe służą nam we wszystkich dziedzinach życia: ułatwiają diagnozę chorób, przyspieszają transakcje finansowe, zapewniają rozrywkę. Gra komputerowa czy wykonanie przelewu? To wszystko dzięki programistom!
Wszyscy na co dzień korzystamy z technologii, ale tylko nieliczni potrafią ją tworzyć.
Tymczasem - wbrew powszechnym przekonaniom - programowanie wcale nie musi być trudne.

Na zajęciach GoCode uczymy twórczo wykorzystywać technologię. Pokazujemy dzieciom, jak samodzielnie tworzyć aplikacje i gry. Uczniowie uświadamiają sobie, że tablet i komputer to nie tylko narzędzia odtwórczej zabawy, ale również narzędzia tworzenia i wyrażania siebie! W GoCode wykorzystu
jemy graficzne języki programowania.

UCZNIOWIE Z KLAS 0-II

Najmłodsi uczniowie (klasy 0 – 2) programują na tabletach w języku ScratchJr. Dzieci przesuwają i odpowiednio łączą graficzne bloczki kodu, w ten sposób tworząc własne interaktywne animacje. Uczniowie poznają podstawowe zagadnienia algorytmiki (powtarzanie w pętli, reagowanie na zdarzenia), a jednocześnie działają twórczo i kreatywnie, samodzielnie wymyślając bohaterów i scenariusze swoich animacji.

UCZNIOWIE Z KLAS III - VI

Starsi uczniowie (klasy III – IV) programują roboty Dash. Roboty są wyposażone w liczne sensory, dzięki czemu reagują na głos, odnajdują przedmioty, poruszają się i wydają dźwięki. Dzieci samodzielnie programują zachowanie robota, w graficznym języku programowania Blockly.

O programowaniu mówi się, że jest językiem przyszłości. Że za kilka lat zn
ajomość podstaw programowania bedzie tym samym, czym dzisiaj jest znajomość języka angielskiego.
Dlatego właśnie naukę programowania – tak samo jak języków obcych – warto rozpocząć wcześnie.

O więcej szczegółów zapytaj w Akademii Nauki lub na gocode.edu.pl


Stopka

Wszystkie materiały dostępne na stronie są własnością Akademii Otwock, bądź są dostępne na otwartych licencjach.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Jak wyłączyć pliki cookies dowiesz się tutaj

 ↑